Recenzia na knihu od autora Ivana Andrjuščenka Tajraga 1 – Cesta svetlých

Ilustrácia Tajraga 2

“…Život v tajge je ťažký a netoleruje slabých. V každej živej bytosti, ktorá sa v jej rozmedzí ocitne sa prebúdza predovšetkým ten najzakladanejší inštinkt, a to prežiť za každú cenu! Tajga učí nechať sa viesť iba ním. Po zvládnutí prvých úloh nás učí žiť vo svojom vlastnom priestore bez toho, aby sme narušovali hranice iným a nedovolili nikomu inému narušovať svoje vlastné. Každé zviera získava tieto návyky od narodenia. Ktorékoľvek zviera, len človek nie…”

Príbeh o pustovníkovi, ktorý sa na 16 rokov dobrovoľne uzavrie pred celou civilizáciou v hlbinách tajgy, aby našiel východisko z bezútešnej reality sveta. Aby objavil pravý zmysel bytia, naučí sa splývať s chladnou divočinou a žiť podľa základných pravidiel altajskej tajgy.

V divočine Svetoslav spoznáva nielen svoje hranice ale aj zaujímavých ľudí, ktorí mu napomôžu objaviť význam a zmysel fungovania sveta. Jednou z najvýznamnejších postáv je starec, ktorý mu odovzdáva múdrosti predkov. Ponára ho do fungovania hmotného a nehmotného sveta a rozprestiera mu možnosť spoznávať ich vzájomné prepojenie. Vysvetľuje mu fungovanie medzi svetlými a temnými silami.

Mnoho čitateľov kniha zaujme ako dobrodružstvo a vtiahne ich napínavý a zaujímavý dej, iným kniha otvorí priestor zamyslenia sa nad fungovaním nielen tohto sveta ale aj celého vesmíru. Dodá vám viac otázok ako odpovedí a môže takisto poslúžiť ako hlavný základ pre budúce generácie alebo civilizácie. Odporúčam knihu ako úžasný návod na prebádanie súčasných štruktúr sveta a zamyslenie sa do hĺbky fungovania každého z nás.